Kormos Lilla karrier coach

Találd meg a hivatásod!

6 ok, amiért hagyj fel a panaszkodással

Többek között boldogabb és egészségesebb leszel.

2018. augusztus 31. - K_Lilla

ryan-franco-684436-unsplash.jpg

Panaszkodni időnként mindenki szokott. Jó érzés így kiadni magunkból a felgyülemlett frusztrációt, levezetni a feszültséget. Csak sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy a panaszkodástól nem leszünk jobban, sőt.  Itt van hat érv, hogy miért éri meg felhagyni ezzel a szokással.

  1. Képes leszel változtatni. Minden panasz mögött az a ki nem mondott gondolat húzódik meg, hogy tehetetlenek vagyunk az adott problémával szemben. Aki tehetetlen, az mindig a körülmények áldozata, és változtatni sem tud. Gondold inkább végig, hogy mi az, amit tehetnél, hogy megoldd a számodra kellemetlen helyzetet? Ha pedig nem tudsz változtatni (mert az a baj, hogy esik az eső, vagy hogy elment a busz az orrod előtt) akkor változtass a hozzáállásodon, és engedd el ezt a sérelmet. Arról, hogy hogyan érzed magad egy szituációban, te tudsz dönteni.                                                                                                                                                     
  2. Jobb hely lesz a világ. Pszichológiai kutatások igazolják, hogy a negatív gondolatok hatására egyre kilátástalanabb helynek fogod látni a világot, így ha hosszan sorolod a problémákat, egy idő után úgy fogod érezni, hogy teljesen elborítanak, és az egész életed problémák sorából áll. Ehelyett koncentrálj inkább arra, aminek örülhetsz, amiért hálás lehetsz, így rászoktatod az agyad arra, hogy észrevegye a jó dolgokat is.                                                        
  3. Egészségesebb leszel. A negatív gondolatokkal járó lehangoltság gyengíti az immunrendszered, így az egészségedre is negatív hatással van. Ezzel szemben a hála érzése 23%-kal csökkenti a stressz-hormon szintedet, és a vérnyomásodra is jó hatással van.                                                                                                                                                              
  4. Jobb emberi kapcsolataid lesznek. Mit gondolsz, mit érez az, akit elárasztasz a panaszaiddal? Vajon ő ettől jobban érzi magát? Nem valószínű. Ha pedig rosszabbul, akkor miért akarna a társaságodban lenni? Ugyanez fordítva is igaz: ahelyett, hogy folyton panaszkodó emberekkel vennéd körbe magad, nem lenne jobb pozitív gondolkodású, inspiráló, érdekes emberekkel beszélgetni? Mit élveznél jobban, a közös nevetést, vagy a közös siránkozást?                                                                                                                                                                        
  5. Elégedettebb leszel. Hiába is szeretnénk, sosem lesz minden tökéletes az életünkben. Ha a gondtalan, ideális állapot eljövetelét várjuk, folyton csalódottak és elégedetlenek leszünk. Fogadd el, hogy az élet velejárói a nehézségek, és mindenkit sújtanak, nem csak téged. Gondolj arra, hogy mit tanulhatsz az adott szituációból, mivel lettél több általa?                                                                                                                      
  6. Boldogabb leszel. Csak egy életed van, tényleg panaszkodással akarod tölteni? A problémáid vég nélküli sorolása helyett tölthetnéd az időd olyan tevékenységekkel is, amiktől jól érzed magad. Gondolkodj el rajta, hogy mit is csinálnál szívesen, amire eddig nem tudtál időt szakítani, és kezdd is el már ma!

 

Hogy a panaszkodás szokását sikeresen le tudd küzdeni, érdemes elgondolkodnod rajta, hogy mi is a funkciója az életedben. Több figyelemre, törődésre lenne szükséged? Hogyan tudnád ezeket megkapni panaszkodás nélkül? Szeretnéd, ha valaki megoldaná a nehéz helyzeteket, mert te képtelennek érzed magad rá? Mit tudnál tenni, hogy mégis sikerüljön, és át tudd venni az irányítást a saját életedben?

 

Kormos Lilla

karrier coach

A bejegyzés trackback címe:

https://hivatascoach.blog.hu/api/trackback/id/tr3514213773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.